Suck

Allmänt prat om Rammstein

Moderator: Moderatorer

Suck

Inläggav Rammstein_90 » fre jun 22, 2007 4:12 pm

Hej,
Hittade det här på internet (google) nyss :roll:
http://raumfahrer.wordpress.com/rammstein/

Jag blir irriterad på honom...fast nästan lika irriterad på fansen som ha mejlat honom, dom hjälper ju snarare honom med sina arga och argumenterande mail :roll:

Aja, jag orkar svara snubben, iaf inte atm, sitter på ett jävla skitmodem :P

Men irriterad blir man iaf!
//Rammstein_90
http://www.rammstein.swe.name
gå in där, det är min egen Rammstein sida.

Bild
Användarvisningsbild
Rammstein_90
Forum-missbrukare

Inläggav combalex » fre jun 22, 2007 7:25 pm

Amen förhelvete!! Har folk seriöst inget bättre för sig ! Jag vill fan ta en pistol och skjuta han ett par 100 gånger. Fan hata folk som gör falska rykten om folk. Hoppas fan på att han brinner i helvetet. Avensjuka fanskap, han önskar att han va lika berömd. Äkliga nolifer! Nu sa jag mitt.
Rammstein - 15/12/09 Köpenhamn, Danmark | 16/02/10 Malmö, Sverige.
Användarvisningsbild
combalex
Aktiv medlem

Inläggav Wunderbar » lör jun 23, 2007 6:42 pm

Good god.
Vilken hysterisk hej-jag-har-inget-liv-så-jag-hittar-något-meningslöst-och-övertolkar-det-för-att-framstå-som-smart-hemsida.
Ska vi slå vad om att äcklet bakom är ful som stryk?
Kika in på vad som mycket väl kan vara världens bästa blogg!
Användarvisningsbild
Wunderbar
Forum-missbrukare

Inläggav FeuerMann » sön jun 24, 2007 12:46 am

Ja vad säger man? IDIOT
"Kärlek är som en vässad kniv, i onda händer tar den liv"
FeuerMann
Forum-missbrukare

Inläggav Mein_Herz_Brennt » sön jun 24, 2007 1:32 pm

"Jag vill fan ta en pistol och skjuta han ett par 100 gånger"

:shock:

Överreagera någon?

Klart man inte gillar när folk ger sig på vårt kära Rammstein men i proportion till mycket annan skit som folk sysslar med så är väl det här inte så farligt. Märk väl att killen ingenstans bestämt hävdar att Rammstein är nazister. Istället har han samlat ihop ett underlag för diskussion. "The purpose of this webpage is to give background information about the symbolism used by Rammstein. The interpretations given here are, of course, speculative and presented for purposes of discussion. It seems, however, fairly obvious that Rammstein intends to make allusions to Nazism with the symbolism that they use."

Egentligen får han väl inte fram något nytt, det är allmänt känt att Rammstein, precis som en hel del andra band, gillar att flirta med nazismen och att dom förmodligen hittar influenser därifrån till sin musik. Hur man väljer att tolka detta är väl upp till var och en.

Killen behöver väl inte vara en avundsjuk, ful idiot bara för att han väljer att ifrågasätta ett bands politiska åskådning. Att han bara har orkat samla ihop allt detta förstår inte jag heller, men jag tror inte det är av ren elakhet som han har gjort det.
Användarvisningsbild
Mein_Herz_Brennt
Moderator

Inläggav *feuerräder* » sön jun 24, 2007 5:02 pm

En vanlig enkel fråga: OM nu Rammstein var nasister, skulle ni då sluta lyssna på dem? Jag skulle inte det kan jag ju säga.
Nästa konsert: 2009-11-13 - Omnispawn
Användarvisningsbild
*feuerräder*
Moderator

Inläggav Leifet » sön jun 24, 2007 9:01 pm

För mig är musiken viktigast, lyssnar sällan till texter i låtarna. Finns även en del bra musik av band som är bannade på DC++ exempelvis som jag gillar, men va dom sjunger om har jag noll koll på
Jag kan vara din pappa !!!
Farfar och morfar
En Rammstein om dagen håller dansbanden borta
Bättre med ett bra sex, än flera dåliga
Användarvisningsbild
Leifet
Stammis

Inläggav N1ghtCrawler » sön jun 24, 2007 9:23 pm

Jäklar vad ni hetsade upp er över en sida. Och precis som Mein_Herz_Brennt säger hävdar han inte att rammstein skulle vara nazister utan mer "detta talar för att de skulle vara nazister"

Jag har granskat sidan, kritiskt men inte med utgångspunkten att han är en total jävla idiot. Angående " hej-jag-har-inget-liv-så-jag-hittar-något-meningslöst-och-övertolkar-det-för-att-framstå-som-smart-hemsida." Så har han lagt fram en ganska stor mängd bevis och han kan sina saker på vissa ställen. Men vissa ställen blir det aningen överdrivet.

Och angående "Ska vi slå vad om att äcklet bakom är ful som stryk?" Tycker jag nog att du ska vara lite tyst om. Jag vet inte vad du har för uppfattning om människor. Men det är sjukt att dömma utseendet på efter vad han skriver. Å vad har utseendet med vad han skriver överhuvudtaget? Hur ser jag ut?

Det jag har att säga om sidan är att han har vissa intressanta tolkningar. I synnerlighet av Ich Will videon. Och han har nån poäng när det gäller Reise, Reise texten. Sen sätter han en mitt i krysset när han visar symbolen med de 2 hammarna i Links videon.

Men vissa deler blir helt enkelt skrattretande som han hänger upp sig på den röda färgen de använder stundtals. Jag sammlade även de bästa citaten:

Om links videon: This video is done, in large part, in storm trooper brown, an identifying Nazi color."

Denna var lite kul med: "It is obvious that Lindemann is a very accomplished goose-stepper and the Hitler’s personal Leibstandarte-SS would probably be green with envy at his display of goose-stepping form."

Annars håller jag med Mein_Herz_Brennt. Hur orkar han?
Användarvisningsbild
N1ghtCrawler
Forum-missbrukare

Inläggav combalex » sön jun 24, 2007 10:22 pm

Jag skulle inte sluta lyssna bara för dom va nazister, men det är inte kul när folk hittar på en massa skit om dom.
Rammstein - 15/12/09 Köpenhamn, Danmark | 16/02/10 Malmö, Sverige.
Användarvisningsbild
combalex
Aktiv medlem

Inläggav Dunke » sön jun 24, 2007 11:08 pm

jag tror inte att det är hittepå.. men det är väl allmänt kännt att rammstein driver med det mesta?
Bild
Användarvisningsbild
Dunke
Forum-missbrukare

Inläggav Ramsteen » mån jun 25, 2007 9:16 am

"It is said that an indication that Rammstein is neo-Nazi is the way that the leader of the Group, Lindemann, rolls his R’s like Hitler."

Seriöst?
RAMMSTEIN TOUR 2001-2010
Solnahallen, 011127
Globen, 041118
Metaltown, 050730
Pavelló Olympic de Badalona, 091112
Forum, 091215
Malmö Arena, 100216
Globen, 100220
Metaltown, 100618
Användarvisningsbild
Ramsteen
Mycket aktiv medlem

Inläggav Ramms+ein » mån jun 25, 2007 3:51 pm

Säkert nagon amerikan som inte fattar att man har rullande R i andra sprak. Jag skriver fran berlin om ni undrar varför det är sa konstigt :)
Bild
Användarvisningsbild
Ramms+ein
Forum-missbrukare

Inläggav N1ghtCrawler » mån jun 25, 2007 7:33 pm

Ramsteen skrev:"It is said that an indication that Rammstein is neo-Nazi is the way that the leader of the Group, Lindemann, rolls his R’s like Hitler."

Seriöst?

Ja det var ju bara inledningen på det hela.. Om du läst nästa mening så skrev han "These absurd explanations". Det han pratar om är att de sjunger på det som kallas "Neue Deutsche Härte" (Det nya tyska hårda) som är en variant på "alte Deutsche Härte" Vilket var det som talades av tyska nazi officerare osv för att de skulle låta skräkinjagande.

Men att säga att detta skulle vara en indikation att de skulle vara nasizter är lika mycket indikation att jag vill döda hela kungahuset bara för att jag pratar danska.
Användarvisningsbild
N1ghtCrawler
Forum-missbrukare

Inläggav FeuerMann » sön jul 15, 2007 2:32 am

Den människan har ju något problem. Han försöker med alla medel att bevisa att rammstein skulle vara nazister. det är ju helt absurt. Om han hade kollat dokumentären på Völkerball så hade han fått höra att dom hade bett den där personen med swastikan på t-shirten att gå hem och lämna den. Och sedan uppmana alla att det inte var acceptabelt att komma dit med något sånt. Bra gjort av Rammstein:)
"Kärlek är som en vässad kniv, i onda händer tar den liv"
FeuerMann
Forum-missbrukare

Inläggav N1ghtCrawler » mån dec 03, 2007 6:43 pm

Jag ska fortsätta i killens fotspår här.

Vad säger ni om denna tröja:
Bild
På framsidan har vi då en hund av rasen German Shepherd Dog (Schäfer)

Dad är det då för speciellt med den rasen då? Den kom att representera allt som tredje riket och nasisterna stog för. Hitler blev väldigt fäst vid denna hundras och avlade den själv.

Meister kan man ju dra andra paraleller till med, förutom låten Meister kan man ju se det som en hänvisning till vad hitler ville kalla "The master race". Ska inte spinna för mycket här, blir bara överdrivet...

Sedan på baksidan av tröjan kan man inom kort få ett nummer tryckt. Som exempel på omröstningssidan har de valt talet 14
Bild
14 är ett ökänt tal inom NS-kretsar och står för de "14 orden" De 14 orden lyder "We must secure the existence of our people and a future for White children" Och är utalat av grundaren till den amerikanska nazistiska sammaslutnigen "The Order", David Lane.

Ni får tolka allt hur ni vill. Själv vet jag inte vad jag ska tycka alls. Att allt detta skulle vara incidenter känns otroligt. Men det känns som det fattas några pusselbitar för att allt ska falla på plats.
Användarvisningsbild
N1ghtCrawler
Forum-missbrukare

Nästa

Återgå till Rammstein - Allmänt