MetalTown, Göteborg 18(-19)-06-2010

Den ultimata liveupplevelsen pratar vi om här

Moderator: Moderatorer

Re: MetalTown, Göteborg 18(-19)-06-2010

Inläggav fuckingdevotee » lör jun 19, 2010 8:07 pm

combalex skrev:Precis kommit hem från en epic dag @ Metaltown. Måste säga att Rammstein's konsert var så otroligt bra, den slog lätt alla andra konserter jag har sett. Hade första rad framför Paul igen. :)

Bandet var på topp humör, Till snackade massa svenska och hade skoj. Paul gjorde massa konstiga 'moves' som fick Oliver och Schneider att skratta. Paul gillade även att göra samma sak som oss i publiken gjorde, min polare gjorde tummen upp till Paul, han skrattade och gjorde samma sak. Precis därför han är den roligaste att stå framför! Flake tramsade rundor som vanligt, speciellt i Ich will där han härmade Till's headbanging, väldigt skoj!

Publiken var lite 50/50, dåliga var att ALLT folk skulle just in på första sektionen, speciellt en timme innan Rammstein starta, så det blev väldigt trångt och man hade rätt så svårt att röra sig, även för att ta upp en mobil eller något. Men när bandet väl starta så slutade det värsta och alla började sjunga, röja, hoppa osv. Väldigt skoj! Träffade även Rammsteinizied, Ramms+ein och Wunderbar på festivalen, så det var ju också ett plus. :)

:( Visste att jag skulle åkt....velade in i det sista. VERDAMMT !
Får hoppas att turnén fortsätter ett tag till......
=====================================================================

Reise, Reise Seemann Reise
Und die Wellen weinen leise
In ihrem Blute steckt ein Speer
Bluten leise in das Meer
Användarvisningsbild
fuckingdevotee
Aktiv medlem

Inläggav Rammsteinizied » sön jun 20, 2010 7:00 pm

Var en riktigt rolig spelning som Alex sa. Till sa en del fina fraser.. vad har svenskarna i teamet lärt han egentligen :lol:
Träffade också mycket forumfolk jag med! Ramms+ein, N1ightcrawler, Lindemann., Wunderbar, Kaptenpalm, Vastdesire (såklart :P) , Moltovjonna samt lite annat folk :D

Ruggigt kul festival, vädret var BÄST första dagen då det inte var stekhett som förra året och inte så blött sen 05besöket. Andra dagen var skitväder och det regnade som fan under Finntroll.
Synd att du inte dök upp Tony men det kommer väll fler chanser framöver =)
Raubtier var toppen i tältet, folk sjöng som galningar. För er som missar det låt ångesten titta fram :P
Coheed and Cambria hade de gärna kunnat byta ut mot Sabaton hellre eftersom man dels missade Sabaton pga köandet och fick lyssna på dem som i mina öron inte lät så fantastiskt.
Sonic Syndicate såg man också lite av innan man smet längst fram, men inget fan av dem så blir inget + där.
Andra dagen vart det Sodom, Finntroll, Amon Amarth, Dream Evil, Dark Tranquility och In Flames. Alla band var skitbra live, DT var värst eftersom det var i lilla svettiga tältet längst fram. Helt galet röj.
Stanne (Sångaren i DT) i mellansnacket frågade hur man skulle toppa Rammstein's spelning från fredagen eftersom de hade gummibåt "Jag tänkte dra hit Vasaskeppet" sa han men misslyckades :lol:
Stockholm 18Nov/04
Göteborg 30Juli/05
Katowice 27Nov/09
Köpenhamn 15Dec/09
Berlin 18Dec/09
Berlin 19Dec/09
Malmö 16Feb/10
Oslo 18Feb/10
Stockholm 20Feb/10
Berlin 21Maj/10
Berlin 22Maj/10
Metaltown 18Juni/10
Användarvisningsbild
Rammsteinizied
Moderator

Inläggav N1ghtCrawler » sön jun 20, 2010 9:35 pm

Rammsteinizied skrev:inte var stekhett

Stekhett var var det var! Jääääävlar i helvete vad varmt det blev av eldkastarna i sonne. Jag är inte den som är kinkig och jag har stått längst fram ett antal ggr innan men detta var fasen det värsta jag var med om. Var ju grillvärme! :D Riktigt grymt.
Användarvisningsbild
N1ghtCrawler
Forum-missbrukare

Inläggav fuckingdevotee » mån jun 21, 2010 7:54 pm

Rammsteinizied skrev:Var en riktigt rolig spelning som Alex sa. Till sa en del fina fraser.. vad har svenskarna i teamet lärt han egentligen :lol:
Träffade också mycket forumfolk jag med! Ramms+ein, N1ightcrawler, Lindemann., Wunderbar, Kaptenpalm, Vastdesire (såklart :P) , Moltovjonna samt lite annat folk :D

Ruggigt kul festival, vädret var BÄST första dagen då det inte var stekhett som förra året och inte så blött sen 05besöket. Andra dagen var skitväder och det regnade som fan under Finntroll.

Ja,det var nära att vi åkte in i det sista.Nu ångrar jag mej enormt :( ,då det blev bra väder också.....vilket inte är ofta i Götet.... :roll:
Men jag var så förbenat sliten efter mycket jobbande,så "gamlingen" fick se realiteten i vitögat.

Som sagt....Får verkligen hoppas det går fler tåg. :)
=====================================================================

Reise, Reise Seemann Reise
Und die Wellen weinen leise
In ihrem Blute steckt ein Speer
Bluten leise in das Meer
Användarvisningsbild
fuckingdevotee
Aktiv medlem

Inläggav SBASWilliam » tor jul 08, 2010 2:19 pm

fuckingdevotee skrev:
Rammsteinizied skrev:Var en riktigt rolig spelning som Alex sa. Till sa en del fina fraser.. vad har svenskarna i teamet lärt han egentligen :lol:

Ja,det var nära att vi åkte in i det sista.Nu ångrar jag mej enormt :( ,då det blev bra väder också.....vilket inte är ofta i Götet.... :roll:
Men jag var så förbenat sliten efter mycket jobbande,så "gamlingen" fick se realiteten i vitögat.

Som sagt....Får verkligen hoppas det går fler tåg. :)

Äh, du missa inget :D. Tycker det var ganska mycket bättre i globen. Bara jag som tycket att ljudet va ganska lågt? :/
Stockholm 20/2-10, Göteborg 18/6-10. Hoppas denna text blir längre snart :D
SBASWilliam
Nykomling

Inläggav combalex » fre aug 27, 2010 12:55 pm

http://www.youtube.com/watch?v=Cc9od--cJYY#t=1m19s

Jag hamnade tydligen på monitorn under Rammstein's show när dom lira Sonne. Jag är killen i svart keps och Lava logo t-shirten. :)
Rammstein - 15/12/09 Köpenhamn, Danmark | 16/02/10 Malmö, Sverige.
02/06/10 Köpenhamn, Danmark | 18/06/10 Göteborg, Sverige.
Användarvisningsbild
combalex
Aktiv medlem

Föregående

Återgå till Rammstein - Live